La felicitat? Als budells

Un intestí en forma és bàsic per mantenir la salut. Entre les seves funcions destaquem la digestió i l’absorció de nutrients amb l’ajut de la flora intestinal. Què té que veure doncs la nostra digestió amb la felicitat?

Per garantir-ne un bon funcionament, la flora intestinal necessita prebiòtics, per exemple en forma d’aliments fermentats, dels quals, el quefir i el xucrut en són els representats més coneguts. Últimament se’n parla molt de la beguda kombutxa, que també és un producte fermentat, però pel nostre entendre, amb un preu elevat.

Què fa emmalaltir l’intestí? De entrada, medicació com antibiòtics. Per això, sempre més professionals de la salut recomanen prendre pre i probiòtics per contrarestar-ne els efectes, cada vegada que s’ha de prendre antibiòtics. Un altre verí pels nostres budells són tots els aliments de farina processada i sobretot el gluten. Aquest tipus d’aliment provoca una inflamació a l’intestí i la degradació o no recuperació de la flora intestinal que pot acabar en un quadre que es coneix com permeabilitat intestinal, un trastorn que porta un seguit de conseqüències:

  • malabsorció de nutrients
  • falta de nutrients
  • al·lèrgia a aliments
  • malaltia de Crohn
  • artritis, artritis reumatoide
  • “forats” a les parets intestinal que deixen passar partícules no desitjades
  • augment d’infecció a tot el cos, provocant processos autoimmunes i fins i tot càncer

Per una visió més exhaustiva suggerim aquest article (en cast).

Tot allò que acabem de desenvolupar és preocupant. Falta comentar però un aspecte descobert recentment: als budells es sintetitza fins al 90% de la serotonina. Sense una flora intestinal en bona salut tampoc podem tenir el nivell adequat de serotonina. Es fàcil deduir que s’ha de cuidar molt els budells i que és molt probable que persones amb tristesa i fins i tot depressions, necessiten més aviat una neteja a fons del sistema digestiu i una repoblació de la flora intestinal. Trobeu més informació en aquest article (en cast).

En conclusió, tothom que hagi de prendre antibiòtic, és important afegir-hi probiòtics SEMPRE. La recomanació a tots és de vigilar allò que mengem i fer tandes de probiòtics regularment.

 

Productes relacionats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *